Αρχική Πολιτική Μεσογειακή διατροφή: Συνδέεται με 23% μείωση της θνησιμότητας
ΠολιτικήΤεχνολογία

Μεσογειακή διατροφή: Συνδέεται με 23% μείωση της θνησιμότητας

Share
Default Featured Image
Share

Είναι κοινός τόπος ότι η μεσογειακή διατροφή θεωρείται εδώ και καιρό ως μια επιλογή για την υγεία της καρδιάς. Ωστόσο, μια νέα μελέτη υπογραμμίζει πως συμβάλλει γενικότερα στη μακροζωία.

Για τη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο JAMA Network Open την Παρασκευή, οι ερευνητές εξέτασαν 25.315 γυναίκες για 25 χρόνια, διαπιστώνοντας ότι η μεγαλύτερη προσήλωση στη μεσογειακή διατροφή σχετίζεται με 23% μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας από κάθε αιτία. Παρατηρήθηκε επίσης μειωμένος κίνδυνος καρδιαγγειακής νόσου και θνησιμότητας από καρκίνο.

Η μεσογειακή δίαιτα δίνει έμφαση στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα ψάρια, τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Οι ερευνητές συνέλεξαν βασικές πληροφορίες για την υγεία των συμμετεχουσών μεταξύ του 1993 και του 1996, οι οποίες περιλάμβαναν δεδομένα για 33 βιοδείκτες στο αίμα, το αυτοαναφερόμενο βάρος, τον τρόπο ζωής και άλλα. Οι συμμετέχουσες, οι οποίες εργάζονταν στον τομέα της υγείας με μέση ηλικία 54,6 ετών, συμπλήρωναν στη συνέχεια ερωτηματολόγια κάθε έξι μήνες κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους και στη συνέχεια ετησίως. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε από το 2018 έως το 2023, χρησιμοποιώντας ιατρικά αρχεία και αρχεία θανάτου για τον προσδιορισμό της θνησιμότητας και της αιτίας θανάτου.

«Η πιστή τήρηση της μεσογειακής διατροφής συσχετίστηκε με ένα συνολικά πιο υγιές προφίλ βιοδεικτών» υπογράφουν οι ερευνητές.

Πάντως, η τελευταία μελέτη είχε ορισμένους περιορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης φυλετικής και εθνικής ποικιλομορφίας. Οι συμμετέχοντες ήταν γυναίκες μέσης ηλικίας και μεγαλύτερης ηλικίας, καλά μορφωμένες, οι οποίες κατά κύριο λόγο (λίγο πάνω από 94%) αυτοαναφέρθηκαν ως λευκές. Αυτό μπορεί να περιορίσει τη γενικευσιμότητα των ευρημάτων, σημειώνουν οι συγγραφείς.

Η διατροφική συμμόρφωση αξιολογήθηκε επίσης μέσω ερωτηματολογίων τροφίμων, τα οποία θα μπορούσαν να περιέχουν λανθασμένες ταξινομήσεις.

Share
Σχετικά Άρθρα
ΠολιτικήΤεχνολογία

Η Ευρώπη βάζει όρια στην τεχνητή νοημοσύνη – Τι αλλάζει με το AI Act και πού βρίσκεται η Κύπρος

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πλέον γίνει μέρος της καθημερινότητας εκατομμυρίων πολιτών. Γράφει...

ΠεριβάλλονΠολιτική

Η Μεσόγειος αλλάζει: Η κλιματική αλλαγή φέρνει «εισβολή» ξενικών ειδών στις θάλασσές μας

Ρεπορτάζ του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters σε Ελλάδα και Κύπρο αντίστοιχα, παρουσίασε τη...

ΚοινωνίαΚύπροςΠολιτική

Ναρκωτικά στην Κύπρο: Κοκαΐνη και μεθαμφεταμίνη σε άνοδο – Ανησυχία για χρήση από 11 ετών

Ο χάρτης των ναρκωτικών στην Κύπρο αλλάζει: Κοκαΐνη και μεθαμφεταμίνη σε άνοδο,...

ΚύπροςΠολιτική

Ανασχηματισμός Χριστοδουλίδη: Ενισχυμένο το ΔΗΚΟ – Οι νέοι υπουργοί και οι αποχωρήσεις

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του Προεδρικού για τον ανασχηματισμό, η τελετή...