Αρχική Γυναίκα Γαλακτοκομικά προϊόντα: Κάνουν πραγματικά κακό στο δέρμα;
ΓυναίκαΚύριες Ειδήσεις

Γαλακτοκομικά προϊόντα: Κάνουν πραγματικά κακό στο δέρμα;

Share
Default Featured Image
Share

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Ωστόσο, μπορεί να έχετε ακούσει ότι τα γαλακτοκομικά είναι κακά για το δέρμα σας, μπορούν να προκαλέσουν ακμή και άλλα προβλήματα. Και είναι αλήθεια ότι για μερικούς ανθρώπους, η εξάλειψη των γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα για το δέρμα τους.

Σύμφωνα με το healthdigest.com, η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας έχει κατατάξει το αγελαδινό γάλα -όχι το γιαούρτι ή άλλα υποπροϊόντα γάλακτος όπως το τυρί- ως αιτία εμφάνισης ακμής. Μια μελέτη που υπογράμμισε ο οργανισμός διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν περισσότερα από δύο ποτήρια άπαχο γάλα καθημερινά είχαν 44% περισσότερες πιθανότητες να έχουν ακμή.

Όλα έχουν να κάνουν, ωστόσο, με τις ορμόνες ή μάλλον με τον τρόπο που το σώμα σας παράγει ορμόνες όταν καταναλώνετε τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Και ο ορός γάλακτος, μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα, μπορεί να ευθύνεται γι’ αυτό. «Ο ορός γάλακτος αυξάνει την παραγωγή του αυξητικού παράγοντα 1 που μοιάζει με ινσουλίνη», δήλωσε ο δερματολόγος Corey L. Hartman στο Harper’s Bazaar. «Η ινσουλίνη αυξάνει την παραγωγή λαδιού, η οποία συμβάλλει στην ανάπτυξη της ακμής. Επίσης, ενεργοποιεί την παραγωγή ανδρογόνων, ορμονών τεστοστερόνης που διεγείρουν τη λιπαρότητα και προκαλούν ακμή».

Πρέπει να κόψετε τα γαλακτοκομικά;
Η ποιότητα του γαλακτοκομικού που καταναλώνετε έχει επίσης σημασία. «Δεδομένου ότι στις περισσότερες αγελάδες γαλακτοπαραγωγής χορηγούνται αυξητικές ορμόνες», είπε η διάσημη αισθητικός Renée Rouleau στο Byrdie, τα γαλακτοκομικά προϊόντα που τρώτε μπορούν «να γίνουν παράγοντες που επηρεάζουν τις ενδογενείς ορμόνες και μιμούνται τις ορμόνες που ενεργοποιούν την παραγωγή λιπαρότητας στο δέρμα για να πυροδοτήσουν τη διαδικασία της ακμής».

Διαβάστε επίσης: Γιατί δεν πρέπει να βλέπετε τηλεόραση πριν κοιμηθείτε

Ωστόσο, προτού σκεφτείτε απλώς να κόψετε τα γαλακτοκομικά για να λύσετε τα προβλήματα του δέρματός σας, σκεφτείτε τη διατροφή σας συνολικά. Η κατανάλωση μιας δίαιτας με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορεί να είναι εξίσου επιζήμια για το δέρμα σας. Μια μελέτη του 2019 διαπίστωσε ότι τα άτομα με ακμή ήταν πιο πιθανό να τρώνε γαλακτοκομικά σε καθημερινή βάση, αλλά οι ερευνητές βρήκαν επίσης μια σχέση μεταξύ της καθημερινής κατανάλωσης λιχουδιών με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και των συμμετεχόντων που είχαν ακμή, αναφέρει το Healthline. Η κατανάλωση μιας δίαιτας που είναι χαμηλότερη σε επεξεργασμένα τρόφιμα, αλλά γεμάτη με φυτικές ίνες και υγιή ωμέγα-3 λιπαρά μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερο δέρμα.

Τέλος, να θυμάστε ότι η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας σημειώνει ότι θα πρέπει να δώσετε προσοχή για να δείτε εάν κάποιο φαγητό ή ποτό τείνει να προκαλέσει εξάρσεις. Και αν υποψιάζεστε ότι τα γαλακτοκομικά μπορεί να είναι ο ένοχος, δοκιμάστε να τα αφαιρέσετε από τη διατροφή σας για μερικές εβδομάδες και δείτε πώς αντιδρά το δέρμα σας. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι τα γαλακτοκομικά είναι ένα έναυσμα ή μπορεί να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχει ένα άλλο φαγητό που καταστρέφει την επιδερμίδα σας.

GREEN PRESS CYPRUS. NEWS

Share
Σχετικά Άρθρα
ΚύπροςΚύριες Ειδήσεις

Θαλάσσια «ασπίδα» σε Πάφο και Ιεροκηπία – Καθημερινές περιπολίες κατά της ρύπανσης

Στην ενίσχυση των δράσεων για την προστασία του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος...

ΚύπροςΚύριες ΕιδήσειςΠεριβάλλον & Άνθρωπος

€250.000 για νέο καταφύγιο αδέσποτων στην Πάφο – Στόχος η ολοκλήρωση σε 18 μήνες

Κονδύλι ύψους €250.000 προτίθεται να διαθέσει η Πολιτεία για τη δημιουργία σύγχρονου...

ΚύπροςΚύριες Ειδήσεις

Αλλάζει ο σεισμικός χάρτης της Κύπρου – Σε εξέλιξη η αναθεώρηση των σεισμικών ζωνών

Βρισκόμαστε εδώ και ένα χρόνο σε διαδικασία αναθεώρησης των σεισμικών ζωνών της...

ΚόσμοςΚύριες ΕιδήσειςΠεριβάλλον

Κλιματικός εφιάλτης στην Ευρώπη: Καύσωνες, ξηρασία και πυρκαγιές σε ένα καλοκαίρι-ρεκόρ

Αντιμέτωπη με την πιο θερμή έναρξη καλοκαιριού στην ιστορία ήρθε αντιμέτωπη η...